Online Personal-Energy-Management platform
 Fysieke en mentale oefeningen voor minder stress, meer vreugde en verbinding

Cultiveer veiligheid en vertrouwen tijdens deze periode van verandering

 
 
Instructies: hoe ga je aan de slag met deze mildheidsoefening?

 

Probeer deze oefening uit op een moment dat je tien minuten tijd hebt voor jezelf in een vrij stille, rustige omgeving (dat kan zelfs op het toilet zijn of bij het wakker worden of slapengaan)

Iets voor jou?

Probeer deze oefening dagelijks te doen, bij voorkeur in de ochtend, vooraleer je indrukken uit de pers tot je neemt of negatieve gesprekken voert over de crisis. Op die manier start je de dag met een positieve insteek en een rustig gemoed.

 

Voel je je helemaal niet rustig?

Wat als de oefening niet lukt?

Aanvaard dat en vind vrede in de situatie. Soms is het reduceren van de intensiteit van stress of angst al nuttig. Verder dien je je niet 'slecht', schuldig of incompetent te voelen als de opening niet 'lukt' voor jou. Probeer eenvoudigweg een andere manier, bv. uit de voorbeelden hieronder of uit Sharons boek.

Niets voor jou? 

Weet dat je de staat van vrede, rust en voldoening uit jouw zorgsysteem op honderden manieren kan oproepen.

Voorbeelden:

een wandeling buiten, een warm bad, rustig of intense muziek waar je van houdt, een leuke film, tijd met je geliefden, ..

De basisvraag om meer vanuit je zorgsysteem te leven is:

 

WIE, WAT, WELKE GEDACHTEN roepen een gevoel van voldoening, rust, vrede met wat is, "ik ben oke” op?

 

>>VERHOOG vervolgens deze zaken in je leven en maak hier je prioriteit van.

 
 
 
 
 
 

©2019 by De Zinhoeve. Privacy