Online Personal-Energy-Management platform
 Fysieke en mentale oefeningen voor minder stress, meer vreugde en verbinding

Cultiveer veiligheid en vertrouwen tijdens deze periode van verandering

 
 
 
 
 
 
Instructies: hoe ga je aan de slag met deze bewegingsoefening?

 

Probeer deze oefening uit op een moment dat je vrij bent om je uit te rekken. Met al dit thuiswerk zou dit geen probleem mogen vormen :-).

Iets voor jou?

Probeer deze oefening dagelijks te doen, bij voorkeur in de ochtend om je dag energiek te starten of tijdens het afwisselen met zitten achter je pc, om alert te blijven.

Niets voor jou? 

Beweeg op een andere manier die voor jou comfortabel is. 

Tracht dit niet te verwarren met doelgericht sporten. Daarin zit je in je doelgericht prestatiesysteem, terwijl je met een zachte bewegingsoefening als deze in je ontspannende zorgysteem zit en daardoor zowel lichaam als geest verzorgt in deze tijden van onveiligheid.

Die ademhaling of "inademen van positiviteit" ligt me niet

Laat het los. Probeer in je dagelijks leven zelf meer bewust te worden van waar je met je gedachten zit. Ben je corona-gedachten ah herkauwen?

 

Koppel dan een moment me-time of relaxatie met positieve gedachten en het loslaten van angst en stress op je uitademing. 

Langer uitademen, of uitblazen met een zucht activeert bovendien ook die tak van je autonome zenuwstelsel die voor ontspanning zorgt. Doen dus!

 
 
 

©2019 by De Zinhoeve. Privacy